آیین نکوداشت «حکیم نظامی» در شهرستان ازنا

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر : 2784
به همت انجمن و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد

آیین نکوداشت «حکیم نظامی» در شهرستان ازنا

آیین نکوداشت «حکیم نظامی» با گستره استانی به همت انجمن آثار مفاخر فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا، انجمن ادبی استاد شهریار و انجمن خوشنویسان ازنا، فرمانداری شهرستان، شهردار و شورای اسلامی شهر ازنا با استقبال گسترده مخاطبان برگزار شد.

در این مراسم محمود شالویی، رئیس انجمن مفاخر فرهنگی در پیام تصویری با این آیین از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا به عنوان پیش‌قدمان آیین بزرگداشت حکیم نظامی یاد کرد و افزود: پاسداشت حکیم نظامی، گرامی‌داشت فرهنگ و هنر ایرانزمین است. چرا که شعر و اندیشه نظامی مشحون از حکمت، معرفت، عشق و دیانت است.
مسعود سپهوند استاد ادبیات دانشگاه نیز در این آیین، در باب ریشه‌های اسطوره لیلی و مجنون در خمسه نظامی و تطبیق آن با لیلی و مجنون در منظومه حکیم سنایی به سخنرانی کرد.
خسرو و شیرین‌خوانی تیمور هداوند و سیدضیا میرشاکی، لیلی و مجنون‌خوانی ابوالقاسم دهقانی، نقل‌خوانی بهزاد پاکدل، اجرای موسیقی سرنا و دهل از سوی رضا خاکزاد و صفر افرازه، سکندرنامه‌خوانی ناصر اکبری، اجرای موسیقی از سوی هنرمند روشندل محمدمهدی موسوی، بیان مناظره خسرو و فرهاد از سوی شهلا فرازمند از بخش‌های متنوع این آیین بود.
همچنین در حاشیه این آیین، نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی هنرمندان ازنا با عنوان «گنج عظیم» در نگارخانه آریان‌پور ازنا  افتتاح شد.

پیام تصویری محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به آیین نکوداشت «حکیم نظامی» در شهرستان ازنا

 

 

 

 

. . .

دیدگاه خود را ثبت نمایید.