همایش بزرگداشت حکیم نظامی در شهرکرد

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر : 2781
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال‌ و بختیاری با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار کرد؛

همایش بزرگداشت حکیم نظامی در شهرکرد

همایش بزرگداشت حکیم نظامی، به کوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور جمعی از ادب‌دوستان‌ و هنروران‌ استان در فرهنگسرای‌ شهرکرد‌ برگزار شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در پیام تصویری به این همایش بزرگداشت گفت: شعر‌ و اندیشه حکیمانی‌ چون فردوسی و نظامی میان مردمان پاک و صمیمی چهارمحال و بختیاری از چنان اهمیتی برخوردار است که گویی آ‌ن‌ها‌ در همین خطه‌ زیست و زندگی کرده‌اند.
او افزود: مردمان شریف و خوش‌‌‌ذوق چهارمحال و بختیاری تاکنون بزرگانی‌ را به حوزه ادب و فرهنگ معرفی کرده‌‌اند‌ که نقش‌های بارز آن زبانزد خاص و عام است.
مشاو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: امید واثق دارم که مردم چهارمحال و بختیاری پس‌ از این نیز، جوانان و نوجوانان خویش را بیش از گذشته، تشویق و ترغیب نمایند تا آنچه‌ بزرگان فرهنگی، علمی و ادبی پی ‌گرفتند، آنان نیز‌ در چنین مسیر بافضیلتی‌ گام بردارند.
نظامی‌خوانی و بررسی جایگاه موسیقی در خمسه (پنج‌ گنج) نظامی، رونمایی از آثار نگارگری و ساز ابداعی‌ هنرمندان چهارمحال و بختیاری، خسرو ‌و شیرین‌خوانی و بررسی جایگاه شخصیت انسان ایرانی در آثار حکیم نظامی از دیگر بخش های این آیین بود.

پیام تصویری دکتر محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به همایش بزرگداشت حکیم نظامی در شهرکرد

 

 

 

. . .

گالری

. . .

دیدگاه خود را ثبت نمایید.