مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک تهران رونمایی شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر : 2774
با حضور مدیران انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و شهرداری تهران؛

مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک تهران رونمایی شد

آیین رونمایی از مجسمه حکیم نظامی مقارن با روز بزرگداشت این شاعر در مراسمی با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان زیباسازی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، شهردار منطقه سه و جمعی از مدیران فرهنگی و هنری پایتخت در میدان ونک تهران برگزار شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی سخنانی در این آیین گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اقدام به طراحی و ساخت چند مجسمه کرده که نخستین آن‌ها مجسمه حکیم نظامی است که با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران صورت پذیرفت. اقدامات مربوط به ساخت مجسمه حکیم نظامی از سال گذشته انجام شده است و نمونه کوچک این مجسمۀ سه و نیم متری در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به نمایش گذاشته شده است.
او اضافه کرد: خوشبختانه امروز با همکاری صمیمانه شهرداری تهران و برخی سازمان های همکار، این اثر هنری که سازنده آن جناب استاد قشقائی هستند در میدان ونک تهران رونمایی می شود تا از رهگذر این اقدام، نام و یاد این حکیم و شاعر بزرگ پارسی در دل و جان ملت ایران زنده نگه داشته شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: از مجموعه فعالیت‌های شهرداری تهران زنده نگه داشتن یاد بزرگان و اعتلای جایگاه فرهنگ است. به همین منظور سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدام به نصب تندیس و مجسمه مشاهیر در میادین اصلی شهر برای احیای فرهنگ ایرانی می‌کند.
حسین نظری ادامه داد: امروز با حضور همکاران در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد رونمایی از مجسمه حکیم نظامی بودیم و در آینده تعداد بیشتری از تندیس بزرگان شعر و ادب فارسی را در سطح شهر نصب خواهیم کرد.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران هم در مورد تندیس حکیم نظامی گفت: یکی از وظایف سازمان زیباسازی هویت بخشی به منظر شهر است در واقع یکی از مهمترین وظایف ما معرفی مفاخر ملی است.
مجید قادری با اشاره به اینکه حکیم نظامی جزء افتخارات و بزرگان شعر و ادب پارسی است، افزود: ارتفاع این اثر هنری ۳.۵ متر و از جنس فایبرگلاس است.

. . .

گالری

. . .

دیدگاه خود را ثبت نمایید.